Lill traktorn update

Publicerad 2012-09-28 21:14:00 i Allmänt,

Han mår mycket bättre och börjar komma tillbaka till sig själv.
Det är viloläge som gäller. Han börjar bli rastlös och tycker att jag är tråkig.
Han får stå ut några dagar till, tills vi tar ut stygnen nästa vecka.Några av dagens magiska ögonblick är när jag har gör i ordning hans mat med medicinerna och det sitter en liten drake nedanför med fokuserade ögon ifall man skulle tappa något och öronen som står rakt upp.Det bästa -av allt är det glada trippandet som följer mig ut på terassen när den ska serveras.Han är nog aldrig så lätt på fötterna som när det är något gott som väntar.
 
Jag lyckades få dagen ledig idag och imorgon, på söndag tänkte jag jobba 4 timmar. 
Härnäst väntar en intensiv vecka.
Jag får in 5 nya agenter som ska tränas och eftersom C slutar och M åker till Sverige så kommer jag börja med rekrytering nästa vecka och vid sidan av det så kommer det finnas 1000 andra saker och göra samtidigt.
Det ska bli spännande men mycket så jag försöker slappna av nu.
 
Försöker jobba mot positiv stress eftersom jag tyvärr har en tendens att hamna i negativ stress.
Det är inte bra för resultat, relationer,inte för mig, min kropp och min sjukdom. Att kunna säga nej eller inte inbilla mig att människor förväntar sig att jag ska klara allt själv eller vara på ett speciellt sätt.
 
Veckan som gått har jag jobbat med statistik,grafer, utbildat en ny agent, gjort utvärderingar och äntligen satt mål för vad teamet ska prestera under en bestämd tid, äntligen! Agenterna som jag tränade för två veckor sedan fick nästan högst resultat på hur nöjda kunderna var. Det har gett mig självförtroende till kommande grupp. Jag lär mig mycket hela tiden.
 
Imorgon så är det Nottre Bianca i Valetta.Det verkar vara som en kulturnatta i Göteborg.Det kommer att vara dans, teater, bio, utställningar och massa annat som är öppet på natten!Det är helt gratis och jag ser verkligen fram emot det!  Man ska ha vitt på sig så jag funderar på att ha på mig den fina klänningen jag fick av mamma när hon var här.
 
Ikväll har J sin fantastiska son. Så jag tar ett glas vin, tittar på strunt och kramas med Toby.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela