En liten Boll!

Publicerad 2012-09-25 09:11:00 i Allmänt,

Lill-traktorn blev aldig bättre, snarare sämre och slutade aldrig att spy.
Han har förlorat ca 4 kg och sen senast jag skrev så har det blivit några veterinärbesök till med ultraljud och olika typer av mediciner. Igår efter att ha provat allt annat så skulle dem öppna honom så att veterinären kunde titta på inälvorna för att se vad som var fel eftersom det såg ut som något organ fungerade långsammare och dem trodde även att Toby hade fel på levern.J lämnade honom på morgonen på väg till jobbet och han skulle opereras under eftermiddagen/tidig kväll.Han fick dropp och jag ringde dem kl 4 för att se hur det gick, då pågick operationen.
Kl 18 så ringde dem och berättade att det hade gått bra och att dem hade hittat en liten boll!!!!

Den har legat och blockerat!! Toby har alltså inget fel på levern och kommer återgå till att dricka från badkarskanten och jaga flugor i all sin prakt. Jag är lättat!! Det ska bli så skönt att få hem honom om en stund och att se honom bli sig själv igen. Det har varit en fruktansvärd månad.J har varit fantastisk och hjälpt och ställt upp för mig och utan honom så vet jag inte hur det här hade slutat. Jag har hittat världens finaste karl och jag känner mig lycklig och otroligt tacksam. Ibland är jag nästan rädd att jag älskar honom förmycket.

Jag har precis kommit hem och nu ligger jag på sängen och äter cannoli fast kl bara är lite över 8.J tog med sig 4 st till mig ifrån en grillfest! Igår jobbade jag 12.5 timme för att jag var så nervös och fick mycket gjort. Jag tillåter mig att ta det lite lungt nu på morgonen.I fredags så hade vi  "bring a swed to work day" och vi tog motorcykeln in till Valetta.Vi fikade och åt världens godaste croissant med chokladfyllning! och lyssnade på folkvimmel.Sedan gick vi på bio innan i åkte vidare mellan olika städer i Malta. Vi var bland annat i Grand  Harbour Marina och i Mdina och tittade på utsikten.
 
Jag älskar när min kropp trycks mot hans rygg och jag håller om honom medans man allt runtomkring åker förbi som stäck och man känner att man är på väg någonstans.
När vinden leker med min svarta sjal och solen träffar våra svarta hjälmar.
På lördag morgon så tog vi motorcykeln och åt frukost i Buskett garden. Nu  när det börjar bli lite svalare så kommer gräset tillbaka och Malta blir grönt igen! Nu är det dags att jobba igen.

Jag önskar er alla välmående och en fin dag.
 
Hälsningar
Alexandra
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela