Penthouse!

Publicerad 2011-04-14 13:57:11 i Allmänt,

Jag och Sofie har just fått lägenhet!!!!
En takvåning med terass,3 balkonger,2 sovrum, möblerat med det senaste och hissen går rakt in i lägenheten.
Vi ska skriva kontrakt imorgon vid 13 tiden och lämna depositionen.
Den kostar 600 Euro i månaden + el.  Men det är lite pengar för en sådan lägenhet och när vi är 2 som delar på den är det inga problem alls. Jag längtar tills jag kan lägga upp bilder! Jag kan inte riktigt förstå att jag ska bo där och ettan i Backa känns väldigt avlägsen.

Jag var hemma hos Jannicke igår och umgicks med henne och 2 fransmän som heter Morgan och Julian.
Jätte trevligt och hennes dotter är ljuvlig. 
Hon berättade att det finns gott om hajar här och att dom simmar in i hamnen på natten.
Det är stora hajar tillexpempel vithaj och hammarhaj, jag vet inte om hon överdrev för att hon är rädd för dom.
Hon berättade också att den största hajen som fångats inträffade i St Juliens,
det är 10 min härifrån med buss. Där den där partytrappan är som jag berättat om.

Dom ska tydligen para sig vid en liten ö utanför Malta.
Och det ska finnas en del vid Comino också, dit jag och Linus ska åka när han kommer.
Jag har alltid fashinerats av hajar men jag känner mig inte lika lockad att bada.
Känns lite kusligt men det är sånt man får ta och man kan ju få en betydligt löjligare död än att bli hajmat, eller?

Livet är gott och jag känner mig hemma här.
Känns som jag har fått en bättre kontakt med familjen än innan jag flyttade.
Jag känner mig trygg och jag börjar hitta riktigt bra.
Jag fick en såndär härlig på väg hem känsla när jag promenerade hem från Jannicke igår natt och nattluften vad varm.

Det är väldigt lite brottslighet här på Malta, möjligen för att dom är väldigt troende.
Jag vet inte,men jag gillar det. Jag uppskattar när människor tar hand om varandra och det gör mig lycklig.

Idag checkade jag ut och flyttade in till Sofie.
Även ledig denna dag och livet är fint.




Här är en av några tjejer vi träffade på väg hem från Back gold i tisdags.
Dom badade tydligen i hamnen varje kväll!
Men jag tror inte dom kommer bli uppätna,eller?


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela