Djurnytt

Publicerad 2009-01-21 18:18:17 i Allmänt,

Vi har precis kommit in från en lång skogspromenad med alla tjejer.
Myra älskar att sitta i halsduken och titta ut medans Ester mest ligger och myser innanför jackan.
Alva tröttar aldrig på att jaga pinne, hon bara springer efter och sen kommer hon tillbaka utan pinne och väntar på att man ska kasta en ny, Och snigel tassar omkring i sin egna lilla värld och luktar och filosoferar.
Jag och Therese har haft nära döden upplevelse när vi skulle klättra ner för det hala berget och så ser man hur hundarna bara springer förbi som ingenting.

Jag är helt slut idag och Alla har legat under täcket och myst medans Therese läste högt.
Och Alva verkar inte riktigt lika spänd när råttorna är i närheten hon tycker bara det är jätte spännande så bökar hon me nosen på tröjan och väntar på att det ska röra på sig där inne.

Hundarna är inte lika busiga längre men märker man att det blir tyst i 2 minuter och dom inte är i närheten så har dom hittat på något, Dom är så charmiga. Det är svårt att va arg en längre stund när avla tittar på en med sina bruna stora ögon och Snigel springer omkring och skäms då måste man pussa lite på dom igen.

Jag tror att jag har blivigt pälsallergiker också det suger.
Kanske därför denna oändiga förkylning aldrig går över och att det blir små röda märken där djuren har varit?
Och ibland kliar det så man blir galen, så jag ska till läkaren i veckan. Det måste finnas en bra lösning.
Jag tänker absolut inte göra mig av med någon familjemedlem.

Ester provade päron idag och till det fick hon lite teé, Myra va inte lika förtjust i päron men teét tycker hon om.


jag känner mig så trött och irriterad hela tiden i brist på sol och sommar.
Jag borde verkligen åka utomlands under den där perioden.
Therese säger att jag kan vara svår och leva med vissa dagar och det kan jag hålla med om även som det är tråkigt att höra.Jag är ganska tillbaka dragen och tyst och som sagt trött!
Men så här är det varje år och det går snart över, vintern är så lång,kall och grå
Jag förundras hur alla orkar, jag stod i dushen och tänkte igår.
 Folk borde bara stanna upp och tänka! 
Människor är som robotar som är installerade på hur dom ska vara och göra som bara rusar igenom dagarna och livet utan att ha tid att känna, Och dom tycker jag är konstig? Dom tycker det är helt sjukt när dom frågar vad jag gör nu för tiden och jag svarar att jag inte gör så mycket ,  Stackars mig för att jag tar det lungt och har tid att stanna upp och göra det jag tycker känns bra just idag?

Sen tänker jag också på hur många gånger man har suttit på café och lyssnat på när folk beklagar sig över sin trista vardag? eller sina tråkiga jobb. Säger dom så för att ha något att prata om? Eftersom det är så himla konstigt att jag inte går till ett jobb varje eviga dag. Jag är ingen miljonär och jag lever inte som en men jag klarar mig och tycker det känns bra att få vara hemma och göra det jag tycker om i väntan på värmen.

Sen säger jag inte att jag aldrig ska jobba igen och jag jobbar jätte gärna ibland.
Men Jag lånar inte pengar och har inga skulder och jag går inte  på bidrag och djuren är aldrig utan mat och saker dom behöver. Jag har räknat ut hur länge jag klarar av att vara hemma med dom pengarna jag har.
Så vad är det som är så himla konstigt och oroväckande?



Idag slog mig
tanken,

Att egentligen är jag ju

rätt lycklig
för att

vara

olycklig...

av chrístofir forsén
www.poeter.se


 jag ska börja skriva och rita igen
och så ska jag träna med Richard idag.

Kommentarer

Postat av: Therése

Publicerad 2009-01-21 20:09:34

Beundrar dig för dina ord. Det är stora och fina ord. Viktiga ord.

Och man får absolut inte glömma att se dem tysta orden, dem som är svårast att tyda. :P



Älskar dig, mitt bergartroll! haha

<3

Tänk vad mysigt det kan vara med bergsklättring bland blöta löv. Med döden i vitögat haha



kyss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela