RA och livets utmaningar

Publicerad 2013-02-08 12:21:00 i Allmänt,

Jag brukar se saker som känns jobbigt som olika kurser.Något som man måste utveckla med sig själv för en mer fungerande och ännu mer utvecklande tillvaro.Just nu kämpar jag med en master I kommunikation.Utbildningsmaterialet är byggt på kognitiv beteendeterapi ifrån min egen inre kärna och bakgrund.

Att stå emot känslolägen och inlärda mönster.

  • Att man inte alltid måste vara stark

  • Att kunna lita på personer och på mina relationer.

  • Att inte bli rädd när någon blir arg eller irriterad.

  • Att lära mig ta emot hjälp.

  • Lyssna på när jag inte orkar.

Jag var hos min läkare I tisdags och min medicin verkar inte fungera.Jag ska börja få Etanercept sprutor en gång I veckan tillsammans med methotrexate.Dr Sparky är bäst och jag ska få ta del av hela hans team med kuratorer,sköteskor,support grupp och en jour som jag kan nå 24/7.

 You have to be in the system to take part of the system”

 I tisdags tog dem blodprover för att kolla mina inälvor och x-ray över bröstkorgen.Jag måste få ett godkännande att jag har rätt till medicinden och visa att jag arbetar och betalar skatt.När de papprena är klara så ska jag ta mer prover för att se så jag tål medicinen. Förhoppningsvis är allt klart inom 3 veckor. Om jag hade behövt betala medicinen så hade den kostat 1500 E I månaden. Ibland förstår man inte riktigt hur lyckligt lottan man är.Jag skulle på Carneval på Gozo I helgen men ställde in.Det blir mys och promenader hemma istället.

 

Miljoner tack för att du följde med mig båda dagarna Ann-Louise, det kändes verkligen bättre än att gå själv.

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2013-02-14 00:15:26

Jag saknar dig verkligen vännen, och våra filosofiska samtal -om en brödrost bekännelse för livet som fastavlad i ett eluttag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela