Samlat

Publicerad 2013-08-17 11:20:00 i Allmänt,

 
17-08-2013

Konst.
Jag kunde inte hålla mig. Jag panikbokade en resa hem till Gröna och vackra Sverige. Där åt jag så många kanelbullar jag kunde komma över och promenerade i skogen så mycket jag bara kunde. Såg filmen jag velat se på bio och köpt nya böcker. Träffade älskade och familj.Låg på gräsmattan i mormors trädgård och hann med en dans på Gretas. Nu känner jag mig stark igen. Fin besök av vackraste T en vecka. Hon kommer ikväll och vinet står i kylen. Idag ska jag bowla och gå på bio med mina grabbar. Är jag en styvmorsa nu? I så fall ska jag bli den bästa.

Jag är platsen dom aldrig upptäckte. Jag är en storm från ingenstans.Jag kan krossa ditt hjärta.Som en orkan kan jag svepa bort dig. Men jag tänker aldrig dö, nej. Det kommer aldrig va över för mig. Jag kommer älska dig när jorden gått under för jag tänker aldrig dö.

Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
 
 
 
 
2013-07-28
 
Söndagsmuller.
Hittat potaissallad på Lidl som smakar hemma och har utvecklat ett beroende.Träffade en bekant över middag förra veckan. Hon var på semester med sin pojkvän. Efter den här middagen har jag känt mig obalanserad. I sådana här fall önskar jag att jag var som min högutbildade och livsglada vän Sofie. Hon måste vara en av de smartaste personerna jag känner. Hon dömmer inte, accepterar och förlåter samtidigt som hon är vass och hysteriskt rolig. Allt får bara vara som det är utan att de behöver betyda så mycket.

Jag saknar grönskan hemma i mormors trädgårds, frisk luft och min familj. Intervju på måndag.Therése kommer hit om 18 dagar, knappt en månad till Italien och familj i Oktober. Håll ut liiiite till Alexandra!
 
2013-07-13
 
Semester.
Igår satt jag och tittade ut över den gråa kontorsmiljön. Mina agenter satt och surfade runt med djupt begravna blickar i skärmarna. Saknade helt motivering för att styra upp de hela medan solen försökte leta sig igenom draperierna. Jag skickade iväg ett mejl till HR och frågade hur många semesterdagar jag hade kvar. Det visade sig att jag hade 23,5 dagar! Tog ut hela veckan på impuls. Ledig tills på måndag! Ikväll blir det kallt vitt vin på terrassen och lite grillat. Träning står på schemat men först ska jag nog faktiskt ta mig upp. Klockan är 11:00 AM och jag ligger kvar i sängen. Hobbe ligger under sängen och snarkar. Vi två är perfekt för varandra. Ska sätta mig på mitt favorit café och äta en riktigt god frukost! Tar med mig Mia Skäringers bok Aviga Maria.
 
 
2013-07-04
 
Ett inlägg om inget alls.
Hemma ifrån ett hårt träningspass och dricker jordgubbssmoothie. Har en gammal ex militär till tränare. Han är äldre, har massa skador och tyckte min RA va en dålig ursäkt till att börja träna långsamt. Sedan visade han upp ärr och utslagna tänder och meddelade "you are going to hate me". Jag hörde mig själv pipa fram "I take it!". Man vill liksom inte göra honom besviken. Han brukar be till gud under spinningen. Det har gått en månad och har kört 4-5 pass i veckan i en månad. Dessutom har jag investerat i gymkläder, man liksom ålar sig in i,drar över magen och håller andan för att känna sig lite extra behörig! Det börjar kännas bättre. Nu blir det hundkramar och promenad med snigeln som ska få plaska lite.

Hur bra är inte den här låten då?
http://www.youtube.com/watch?v=RBumgq5yVrA&feature=share
 
 
2013-05-27
 
Du vet
Vilsen i din egen dans och fast i ditt inre.
Nu låter du fingrarna steppa över tangenterna.
Du är allt men du är inte för mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela