Lill-traktorn

Publicerad 2012-09-05 18:12:19 i Allmänt,

Toby är magsjuk.
Vi åkte in med honom första gången i måndags.
Jag märkte att han var slöare än vanligt när han inte blev glad av att vara på stranden i söndags och inte var sugen på att äta och på kvällen så spydde han.
På måndag morgon så spydde han igen och dregglade ovanligt mycket.
Jag ringde veterinären som tyckte att vi skulle komma in med honom.
Dem hade honom på observation under natten och gav honom dropp för att han inte skulle bli uttorkad och för att han skulle vila magen.Vi hämtade honom igår och  jag har jobbat hemifrån för att ha koll på honom.Han hade fått lite mat och vatten hos veterinären och verkade ok. Han var väldigt trött igår och sov mycket.
Igår kväll så spydde han igen och även imorse, han lyckades behålla kycklingen han gick på morgonen och spydde bara galla. Jag ringde tillbaka och dem tyckte att vi skulle komma in igen.Dem röntgade honom men kunde inte se ordenligt så dem är tvugna att rensa magen på honom.
Dem har fortfarande inte kunnat göra en andra röntgen eftersom magen inte rensats än ( vanligtvis ska det ta 15 min). Det har gått 6 timmar.Dem tror att han har maginflammation eller att det är något som blockerar eftersom matsmältningen går långsamt. Han visar inga tecken på smärta.
Dom ska ta blodprover och ge honom mer dropp.
Imorgon och fredag är jag ledig för att ha koll på honom och så jobbar jag helg istället 11-20.
Nu väntar vi på mer information. Olidigt.

 
 
 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2012-09-05 21:22:18

Men ush vad hemskt :( Hur har kvällen gått?? Han har säkert bara ätit någon pinne som fastnat eller har någon bakterie.
Hoppas att det inte är något annat dumt.
Btw..är kyckling bra för hundar? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela