RA

Publicerad 2012-10-29 10:42:00 i Allmänt,

Det har gått några månader sedan jag fick min diagnos.
Min högra handled och höger pekfinger är mycket sämre, jag har förlorat mycket styrka och har lärt mig använda vänster handen istället eftersom jag har svårt att öppna lock,lyfta saker eller att greppa större förmål.
 
Jag tycker inte synd om mig själv även om jag nyligen insett att det gör mig ledsen.
Små kommentarer som egentligen inte alls var illa menade kan ta mig dagar att komma över.Jag känner mig orolig eftersom smärtan skapar ett funktionshinder och jag känner mig ofta trött.
 
Saker som jag aldrig tänkte på tidigare som problematiken av att skaka hand med nya människor.Jag är orolig att ha ett svagt handslag som skapar ett dåligt intryck eller om personen kommer att skaka hand för hårt.Det är svårt för andra att förstå eftersom det inte syns på utsidan.
 
Intellektet och emotionella känslolägen  säger såklart olika.
Just nu försöker jag tillåta mig själv att vara arg,trött och ledsen tills det går över av sig själv och inte förlöjliga mig själv eller vifta bort det.
 
Nu tittar jag på roliga recept och försöker lära mig om mat som underlättar mot inflammation och smärta.Fantastiskt var trix det finns och vad mycket det finns i grönsaker och frukt.Den mesta maten jag läser om äter jag redan. J får mig att skratta, han tycker att vi ska kapa av den så att jag kan skaffa en krok. Då att vi kan ha piratfest eller byta ut den mot massa användbara redskap.
 
Hoppas att komma igång ordentligt med regelbunden träning snart.
Andra saker som är i stort fokus nu är att flytta, jag letar lägenhet som en galning och har 7 mäklare på fallet.Vill flytta runt den 3 Nov. Försöker komma bort från City, där det är grönare så Toby blir extra glad så vi kan promenera fritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela