Lägenheten

Publicerad 2012-11-17 10:26:00 i Allmänt,

Denna veckan har jag blivit av helt  med den gamla lägenheten och efter 10 timmars flyttstädning och en uttråkad Toby så lämnade jag äntligen ifrån mig nycklarna och promenerade ut i min nya början. När jag utmattad vrider om nycklarna och promenerar in  till mitt nya hem  så står min fantastiska karl och överraskar mig med hemlagad mat,vin och blommor.

Jag trivs jätte bra i den nya lägenheten. Den är verkligen en rak motsats till den jag hade tidigare. Den är väldigt hemtrevlig och mysig. Jag har allt som jag behöver i den. Jag ska snart lägga upp lite bilder.Jag  tycker om att jag bor på huvudgatan och jag har massor med cafeér , speciallt ett som heter Busy bee som har fantastiska bakverk ( livsfarligt) sedan finns det små barer nedanför mig,en liten affär,restauranger och 20 m till vattnet.  I förrgår så körde  vi runt till olika heminredningsaffärer och köpte ljus och J köpte ett överkast  till mig, sedan åkte vi och handlade mat. Vi köpte orientalisk mat när vi kom hem och de hade sushi också! Allt detta inom 5 min ifrån mig, då förstod jag ännu mer att lägenheten var för mig. Slutligen och bäst av allt.. Jag har en diskmaskin!

Igår var vi på Hilton och simmade, bastade och relaxade.  Lederna kändes bättre efteråt så jag ska köpa kort en månad. Tidigare under dagen när jag var ute och handlade mat och fredagsmys så fick jag krupp på de maltesiska chipsen och jag hittade inget som liknade gräddfil eller dipp. Det slutade med ett akut besök till den scandinaviska shoppen Candinavia. Där köpte jag estrella, lök och  paprika dripp och slutligen en Kalles kaviar. Den in vigdes  imorse med hårkokta ägg och lök innan jobbet.  J åt två kaviarmackor så nu har han full koll på den Svenska kulturen och hur det ska gå till.

Ikväll kommer Sofie över på middag, det ser jag verkligen fram emot.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela