Min dag

Publicerad 2012-12-18 12:18:15 i Allmänt,

Idag fyller jag år.
Jag har tagit dagen ledigt och njuter av solen som skiner in genom den öppna terassdörren.
Jag känner mig egentligen äldre än 23 och 23 känns mycket äldre än 22.När man är 23 finns det mindre förståelse för misstag.Då är man helt vuxen och förväntas att kunna,förstå och veta mer. Man förväntas att ha uppnått något och vara någon. Att vara någon känns inte svårt, det är jag redan.

Att uppnå något känns diffust.Jag vet att andra tycker att jag har uppnått mycket under min korta vistelse på jorden. 23 är närmare 30 och jag har inget körkort, ingen utbildning och inga barn. Jag är chef på ett stort internationellt IT företag,Jag har en hund på avbetalning och bor i en takvåning på Malta,räknas det om man hyr?Jag beundrar, ser upp till och strävar mot det som är ouppnåligt och när jag själv kommer dit så känns det inte lika stort. Det är givetvis ingen slump att jag är här.

Ja att uppnå något känns förvirrande. En sak är jag säker på iallafall och man uppnår inget med att sitta vid datorn och läsa gratulationer på facebook från personer som man egentligen inte känner. Den största bekräftelsen och det som jag är mest stolt över är att se vilka varma, intelligenta och levande personer som vill vara i min närhet.Det gäller naturligtvis några få och mycket väl utvalda.Imorse fick jag frukost på sängen,kort och fin present. En ring i silver med svarta stenar i. Ikväll ska vi till Hilton och sedan bjuder J mig på middag. Tack för gratularioner, presenter, fina middagar och kärleken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela