Frustration,julglitter och kultur mys.

Publicerad 2012-12-13 12:31:00 i Allmänt,

Nu sitter jag på soffkanten inlindad i en filt med öppen terassdörr och solen lyser in och träffar mina armar efter den kalla natten.Toby sitter på utsidan och lyfter huvudet mot solen för att fånga värmen. Han har sovit som en liten kringla på min mage.Imorse så vaknade jag av att vi fortfarande låg kvar i soffan och skedade.Det är värme som är oersättlig när natten kastas över Malta. Igår var jag på föreställning på Manoel theatre inne i Valetta tillsammans med Ann-Louise. Det kändes magiskt att sitta i den gamla teatern som är från 1721.Det Känns alltid stort när vi som inte kan leva utan kultur sitter i det tysta mörkret tillsammans och väntar.Det bästa på hela föreställningar var när hon som hade huvudrollen dansade så kraftigt att hon tappade sin toffs i sista dansen och det långa håret dansade okontrollerat i scenljuset tillsammans med musiken.När allt blir äkta.
 
Den  senste veckan har varit bergodalbana.I söndags så promenerade långis med Toby sedan tog J med mig till Café.Efter det så köpte vi julpynt, vi hittade ingen gran vi ville ha så vi pyntade en lampa istället.
Den är full med glitter,julkulor och igår så köpte jag små lampor som skiftar i blått,grönt,orange och rött.
J tyckte det va viktigt att ha en ren, så nu har jag fyra små glitterrenar utspridda i lägenheten.
 
Resten av veckan har varit obalanserad.Jag har tappar humöret på jobbet för att jag tycker att det är ostrukturetat och dålig planering.Det som gör mig mest frustrerad är när direktiv inte ifrågasätts eller om jag inte får en bra förklaring på något som jag inte förstår. Det som fick det att gnistra lite extra den här veckan är när jag faktiskt får förklaringen och verkligen inte förstå syftet. Som tillexempel är utgår ifrån felaktiga resultat som används när det kommer till rapporter,statistik och min lön.
 
Min insikt blir allt tydligare ju mer jag upplever och ifrågasätter, Smarta människor kan också vara dumma.
Våga ifrågasätt allt oavsett vem det är som har svaren.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2012-12-13 17:19:56

Jag brukar kalla dom för korkade. Just korkade människor finns det tyvärr gott om. OAVSETT intelligensnivå. Verkar som att intelligens inte har med saken att göra. Inte ens det hjälper.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela