Skriva av sig på morgonen inlägg

Publicerad 2011-03-20 11:06:49 i Allmänt,

Det finns så mycket bra musik att det bubblar i mitt hjärta!
Som en dricka full med kolsyra som har skakats för mycket och som bara vill ut.
Den får mig att bli kär,gråta,le,flyga,somna och den vaggar mig lugn till ljuva toner.
Musiken är som en terapi just nu.
Jag minns men jag är inte arg längre.
Det är mycket känslor den får mig att känna styrka och kärlek.
Ett stort steg i personlig utveckling.

Jag uttrycker mig förmycket över vissa känslor och nu har jag ångest över det.
Tystnaden, utan att veta om jag har sårat.
Även om jag vet att det inte har någon större betydelse,det spelar verkligen ingen roll men ändå allt egentligen.
Det är inte det att jag uttrycker mig som är problemet men sättet jag ibland gör det på. Känslan blir så stark att jag kastar den ur mig och det hamnar som en klibbig bläckfisk i ansiktet på folk. Det är skönt en stund,Sen kommer förnuftet och jag får ågren, för jag vet att det sårar ibland och det kommer tillbaka till mig själv.
Jag är en smart tjej som har koll och jag gör väldigt sällan handligar
som jag inte redan räknat ut en konsekvens till.

Det var någon här i min lägenhet igår när jag skulle sova, det va längesen jag kände av något.
Det kändes väldigt obehagligt,påträngande och nära.
Det slutade med att jag skällde och kastade en vattenflaska i väggen.
Jag får fråga F om hon kan kolla.

Fick en inbjudan till mitt förflutna igår och jag tackade nej, stannade hemma.
Jag gick inte ens och kollade på det där bandet.
Fast hon bjöd in mig, den mystiska.
Hon har flickvän och jag kan inte.

Idag ska jag städa min garderob.
Ta mig bort till biskopsgården och hämta cykeln och sen ska jag cykla hem den, men solen skiner inte idag.
Sen blir det att plocka undan och diska lite.
Det är välstädat hemma och jag blir själv förvånad över ordningen.
Men jag orkar nu när det bara är mitt.

Jag tänker ofta på dig min vackraste dröm.
Ingen lyser lika starkt och jag tänker på dig med värme.
Du är ofta med mig i musiken. Det är mycket jag undrar över, hur någon ska kunna leva upp till allt.
Det blir intressant och se vem som kliver in i mitt liv med en vacker gloria runt sig och skuggar allt annat.
Ja jag väntar med spänning..

Jag drömde en jätte konstig dröm igår natt.
Jag stod i en hage med hästar som var olyckliga och misskötta.
En tjej  kysste mig, vi kysstes och hon la sig över taggtråden.
Jag följde efter och rispade mina händer och handleder över tråden.
Hästarna gick ut ur hagen och försvann in i skogen men det var en kanin som stannade och tittade på mig med rädda ögon innan den också försvann bort.

En annan dröm jag också drömde den natten var att jag liftade men jag satt inte i lastbilen.
Jag stod framför fören och flög över landsvägen en solig sommardag.
Det kändes väldigt symboliskt.

Nu slutligen ska jag ge er mina starred på Spotify, så att ni kan bubbla tillsammans med mig.

Annie you saved me- Graffiti6
The funeral-Band of horses
I follow rivers-Lykke Li
Your´re the storm- The Cardigans
Through your eyes- Nina Kinert
Home- Edward Sharpe & The magnetic zeros

Jade?”
“Alexander?”
“Do you remember that day you fell out of my window?”
“I sure do, you came jumping out after me.”
“Well, you fell on the concrete and nearly broke your ass and you were bleeding all over the place and I rushed you off to the hospital. Do you remember that?”
“Yes, I do.”
“Well, there’s something I never told you about that night.”
“What didn’t you tell me?”
“While you were sitting in the backseat smoking a cigarette you thought was going to be your last, I was falling deep, deeply in love with you and I never told you ‘til just now.”
“Now I know.”









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela