En torsdag i Mars

Publicerad 2011-03-17 12:09:35 i Allmänt,

Igår vaknade jag, solen lyste och mitt hjärta sprack i glädje.
Drog in till stan och träffade Ann-Louise och tog en stor fika på Brogyllen.
Fina, vackra små bakelser i alla möjliga färger.
När vi sitter där ringer min telefon och jag kollar ner och läser Opalen på min display.
Det handlar om lägenheten, jag får en klump i halsen. Nu får jag veta..
Jag svarar och hon låter inte speciellt glad och med en viss sympati i rösten.
Helvete nu säger hon det, det gick inte.. Men istället börjat hon förklara hur det kommer gå till och att jag fått lägenheten! Mitt hem är mitt och bara mitt.  Jag har förstahand!!

Sen följde jag med Ann-Louise till Saluhallen och när vi står och ska köpa fisk så kollar jag upp på målningen ovanför disken. Den känns så bekant, penseldragen över vågorna och ansiktsuttrycken på fiskarna som står i den där jävla båten. Mitt hjärta börjar banka medans mina ögon desperat letar efter en signatur, där står det.
Jag visste det, det är hans. Det är han som har gjort den..Det är hans konstblod som flyter i mina ådror.
Jag låtsas som ingenting medans jag hamnar i någon slags dimma och börjar fråga om konstnären som har gjort den? Och om det är gjord nyligen. Folk runtomkring börjar beundra och håller med varandra om att det är två fantastiska målningar, jag mår illa och håller med. Jag ler stort och tackar för hjälpen, går ut med den där jävla klumpen i bröstet och chocken slår. Det va hans..

Ann-Louise sa till mig att det var min begåvning,inte hans och kramar mig länge.
Hon har rätt, jag vet det. Men det känns smutsigt.

Sen stack jag och mötte upp Anna och vi gick på museum en stund innan vi drog vidare till kvinnofolk och mötte upp Julia. Lyssnade på musik från 90 talet och drog vidare mot sejden.
Jag är kvar i min dimma, trött och full med tankar med ändå så jävla lycklig.
Vi alla sov hos Anna, omslingrade och fyllda med kärlek.

Imorse vaknade och kände att jag behövde gå.
Jag lämnade dom vid kökbordet, dom såg förvånade ut och jag gick ut i vårsolen.
Kom hem till mig och pussade på väggarna.

Imorgon kommer bli en fantastisk och förglömlig dag.
Längtar! Jag berättar mer om det senare.
Och ikväll ska jag förmodligen på en föreläsning om sexuell krigförklaring och våld mot kvinnor.
Tung sanning..


Ha det gott och mitt råd till dig denna härliga torsdag är Var din egen hjälte! 
Och hjäten för dom som inte kan.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela