Hej

Publicerad 2011-04-10 15:34:23 i Allmänt,

Nu har jag varit här i 3 dagar.
Det är verkligen helt underbart på Malta.
Idag började jag 14.30 så jag promenerade i hamnen och doppade fötterna.
Det är kring 30 C här idag och jag har börjat få lite färg.
Det turkosa havet gör mig fortfarande jätte lycklig och när jag satt där så kom det ett stort skepp med galna malteser som spelade jätte hög musik. Dom levererade varor i hamnen och jag pratade lite med dom.
Dom verkar ha lättare för att känna gnistan. Dom andra har varnat mig för att malteserna har absolut noll känsla för service. Dom är inte så trevliga i affären och riktigt långsamma på banken men det är inte något jag har märkt av speciellt mycket än. Det är litet på malta och det mesta ligger inom 10-15 minuters gångavstånd ialla fall mellan st julians. gzira och msida men in till valetta är det längre och det tar kanske runt 15 minuter med buss och det kostar bara 50 cent de är ungefär 5 kr.
Jag gick aldrig ut igår för jag var trött. Jag skypade med pappa och Jessica på taket istället, det kändes 100 gr mer betydelsefullt. Sen gick jag och la mig, det var riktigt skönt att få sova ut efter denna turbolenta tiden innan flytten. Sofie kom in till kontoret nu och hon har börjar titta på lägenheter. Det är fräsha lägenheter här och man hyr en fin tvår för ungefär 300 euro, det är henne jag ska bo med.
Hon är även min teamleader, jätte härlig tjej och det känns bra. Hon har egna kontakter så man slipper kontakta bolaget och betala dom, då kommer vi undan ännu billigare.

Här är lite bilder från min första dag på Malta.
Ikväll kommer det förhoppningsvis mer-

Kram Alex





















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela