Han fick komma hem

Publicerad 2012-09-06 15:05:58 i Allmänt,

Han fick komma hem idag.
Blodproverna visade tre gånger så höga värden än när vi var där i april.Det visade sig att Toby har en dålig lever.
Det kan bero på en bakterie eller lite allt möjligt.kroppen kommer att återhämta sig men det kan ta ett litet tag.Levern återhämtar och lagar nämligen sig själv! Fantastiskt.

Han kommer få ta spruta en gång i veckan den kommande tiden för att hjälpa kroppen lite på vägen. Han är väldigt trött och kommer vara det ett par veckor.Vi får bara gå korta promenader och han har fått mat som vi ska dela upp i 4 portioner om dagen.Han har inte spytt än men om han gör det så måste vi åka in igen för mer dropp. Han har nålen kvar för säkerhets skull för det är tydligen svårt att sätta nål på bulldogs.

Jag passar på att städa och tvätta.
Det är skönt att ha honom hemma och få pyssla om honom.
När man är sjuk så får man ligga i sängen.
 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2012-09-06 17:26:30

ush liten då. Detta behövde ni ju verkligen inte. Är han försäkrad den lilla tjockisen?
Det är oroligt när det är levern, oftast så återhämtar den sig. Men "lagar" sig själv gör den inte ;) Värderna kan som sagt bero på vad som helst i kroppen, så det behöver inte vara just levern det är fel på. Om han inte blir bätte och dom inte hittar något på ultaljud så har jag hört att Biopsi är det bästa. Då ser dom direkt. <3
Håll oss uppdaterade!

Postat av: A

Publicerad 2012-09-06 18:02:33

Kära T! Tack för tipset.
Nu har han fått i sig en hel burk utan att spy och följer efter mig överallt som vanligt igen "skuggan". Han är lite piggare i ögonen också så jag hoppas att det håller i sig. Ska inte du skaffa blogg? Kram

Postat av: T

Publicerad 2012-09-08 20:18:13

Oh hoppas hans glada humör hållt i sig fortfarande! :D
Nä blogga är inget för mig :)kanske sen, men inte nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela