Jag lever!

Publicerad 2011-03-08 08:43:46 i Allmänt,

Det har hänt mycket som vanligt och jag känner mig så lycklig att hjärtat nästan sprängs pgv livet själv.

För en vecka sen bjöd Fatme mig på en underbar middag med skaldjur och pasta.Efter en vinare så blev vi taggade på utgång.Vi åkte till BEE bar här i Göteborg och vi träffade massor med spännande människor! Glitter kostymen och ett gäng tjejer men vi fick även med oss 2 Amerikaner från Boston till Henriksberg.
Där ordnade jag oss ett biljardbord och vi spelade i lag med 2 andra tjejer och en amerikan i varje lag.
En kväll där jag pratar med allt och alla, förhandlar och vinner!

Vid dansgolvet ser jag henne och en annan tjej som också gick i min pararellklass.
Vi hälsar och det händer något där, just då. Jag var lite rosa i henne på gymnasiet och nu står hon här på Henriksberg? Kvällen har pågått en stund och gänget splittras upp. Men jag och hon är inte färdiga än,vi åker till Gretas. Stannar tills det stänger och sen åker vi till hennes konstskola i Slottskogen med världens härligaste taxi chaffis som kör oss ända till dörren. Hon visar mig konst och vi pratar, skrattar och dricker kaffe.
Vi stannar till 8 på morgonen innan vi beger oss hem till mig. Båda ska upp om ca 3 timmar. Hon håller om mig och jag somnar.


På Onsdagen ska vi ses igen. Hon lagar vegetarisk lasange och jag har köpt vin.
Vi pratar om allt och ingenting och skrattar. Hon ska tillbaka till Borås imorgon och hämta papper och sen vidare till Varberg för att gå på en anställningsinterjuv. Hon frågade om jag ville följa med på roadtrip och tyckte att jag lika gärna kunde sova över. Jag är bjuden på middag men hör mig själv säga ja.
Hon håller om mig och jag somnar.

Dagen efter så vaknar vi relativt tidigt.
Jag åker hem och dushar, byter kläder och snabbt in tillbaka till staden för att möta henne på centralen där vi tar bussen mot Borås. Vi hämtar bilden på hennes mammas jobb och åker till Bäckängsgymnasiet.
När vi står utanför tillsammans känns det som att man ska träffa alla där inne och som man är 17 igen.
Man fick den där tonårsnervositeten och det kändes fint.
Vi åker vidare mot Varberg och hon är snygg när hon kör bil,jag vill bara kasta mig över henne medans vi pratade om framtid och drömmar.Jag sitter i bilen och lyssnar på Christer i p3 medans hon är på interjuvn och hon fick jobbet!Efter detta åker vi till Varbergs centrum, åker vilse för att försöka till Jessica.
Det är också fint och hon koncentrerar sig så mycket när hon kör. Vi hittar till slut och äter kladdkaka med Jessica och hennes mamma innan vi beger oss tillbaka till hennes mamma för att lämna bilen. Där blir vi bjudna på middag och jag får träffa hennes familj. Hon somnade i mitt knä när vi tog bussen tillbaka till Göteborg.
Jag sov hos henne ännu en natt och ingenting hände. På morgonen skiljdes vi åt på hj brantinings platsen.


Jag jobbar natten någonstans den här veckan men just nu kan jag inte ens minnas när och hur allt har pusslats ihop.Dagen efter på denna strålande lördag,kändes som årets första vårdag. Jag lämnade personen jag hjälper på järntorget 14.30 och hon har redan bjudigt in mig till hennes skola. Vi spelar pingis och äter glass medans solen hela tiden påminner oss om att den är närvarande. Jag är bjuden på kalas/fest i kollektivet drottningens jaktbar hos Julia  och  det är något som jag total glömt. Jag sms:ar T och frågar om hon ska befinna sig på festen vilket hon säger att hon inte ska, fina T. Jag kan ta med henne och det blir en helt otrolig kväll!!!!

Alla olika rum i lägenheten hänger totalt olika människor.
Vi hänger i Julias rum och det är flat/feminist rummet.
Hon pratar på om sin passion för konsten och sina verk. Till slut när jag kollar på henne,orden försvinner och jag ser henne prata och skratta i tystnad. Någonting händer i mig och jag måste ha henne nära.
Alla tjejer som satt i det här rummet glittrade och vi hade på något sätt skapat ett perfekt gäng.
Intresse för varandra och mer glitter. Mycket skratt och känslan av sammanhörighet. Vi bestämmer oss för att gå till Gretas! Tar taxi från wiselgrensgatan in till Brunnsparken och vi kommer in.
Alla kramas, dricker öl och dansar! Så mycket kärlek och allt eftersom natten flyter på så möts vi i en kyss.
Jag och min gamla klasskamrat, som blivigt så mycket mer på en sån kort tid.

Vi tar taxi hem till henne, Röker med chaffören innan vi kliver igenom glasdörren dörren i biskopsgården som har blivigt sönderslagen under natten. Vi hånglar i den mörka, trånga hissen som har fått lyset sönderslaget under veckan. Vi fortsätter in i hallen och vi studsar mot väggarna medans vi försöker få mer av varandra.
Det är mörkt,fuktigt och fint. Jag stannar en stund på morgonen och hon somnar i mina armar efter att vi har tryckt i oss lasangen från i Onsdags. Hon åkte till England igår och har blivigt intagen till ansökan till 2 av Londons finaste konstskolor. Hon har väckt något i mig och jag har blivigt bekant med min konstnärssjäl igen.

Jag åkte in till stan och träffade Linus och Stafani, vi åt mat och mötte upp Bersan!
Fåglarna flög runt våra huvuden medans vi promenerade på bryggan. Klar blå himmel under älvborgsbron,rödasten och uteservering. Drack latte och rökte, den välbekanta doften spred sig i våren.
Vi stannade ända till solen gick ner och det var som om någon hade spillt ut en burk färg över hela himlen.
Vi tog älvsnabben tillbaka till stan och Syster sov hos mig.

På morgonen blir jag inringd på jobb och får jobb som vikarie på plats.
En jätte trevlig man med en cp skada. Hade kul på jobbet.
Efter att ha jobbat 9,5 timma känner jag mig helt slut på bussen hem.
Julle ringer och säger att det är demo på järntorget  inför imorgon. Någonting får mig att öppna dörrarna på bussen och ta 10 in till stan. Där på järntorget möts alla vackra starka kvinnor och vi masherar och dansar igenom staden bakom ett flak som pumpar ut sköna rymter, Filer är avstänga och vi går igenom hela staden och lyckan var total. Jag gick med Julia och Sara som vi träffades i lördags! Vi slänger oss runt varandras midjor, pussar varandra på kinderna och kramas. Det varvas med ilska och total lycka när musiken drar igång och alla börjar röra sina kroppar samtidigt som förvånade ansikten kollar ut ur spårvagnsfönstrerna.
Efter det åkte jag hem, skruvade i min röda glödlampa,Håkan.Hellström och somnade..

Snart är det den stora demostrationen som går från Gustavadolftorg upp till Götaplatsen där Fatme ska hålla tal, Jag är så stolt!! och lycklig för att jag ska gå med Julle och Sara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela