Home sweet home

Publicerad 2011-03-15 17:23:46 i Allmänt,

Min mamma sa till mig en gång för längesen att jag var kär i kärleken.
Jag tror hon har rätt och det är så lätt hänt.

Jag har jobbat i 3 dygn med en natts ledighet.
Jag slutade kl 21 och handlade i Lindome innan jag satte mig på pendeln.
När jag kom hem vid 22 och ska öppna dörren till mitt fina bo efter allt släpande så inser jag att jag har tappat nycklarna! Efter det 1,5 dygnet som jag hade jobbat slänger mig ner på knä och desperat börjar slänga ut allt jag har i väskan, den ligger inte där! Jag är så trött att läppen börjar darra och tårarna nästan tränger igenom.
Jag sov hos A i biskopsgården, det var mysigt.
Det är skönt att ha någon nära, som slingrar sig om mig men kanske inte mer än så.
På morgonen när jag var sen till jobbet så hade hennes rumskompis tagit fel jacka, stressen var total.
Det löste sig snabbt och allt var ganska komiskt.

Några dagar innan så träffade jag Rebecca, hon flyttade i lördags.
Hon måste vila sig från Göteborg och den här stadens galenskap.
Jag hjälpte henne att rensa hennes garderob och fick massor med fina kläder.
A kom dit och vi rökte inomhus och diskuterade. Sen stack vi till Pustervik och A bjöd på öl, det va trevligt.
Vi åkte hem till mig,jag och hon..under min röda glödlampa och med  listan på spotify.

Dagen efter tillbringade vi i min säng med pizza och bra film och mellan varven sov vi.
Det var också trevligt och jag har fått tillbaka min aptit gr 1000 och äter allt som kommer i min väg.
Jag har bunkrat upp med tamponger och väntar på en förklaring.

Imorse öppnade fastighets skötaren för mig och jag kom äntligen hem!
Jag har städat större delen av dagen. Det är fint, rent och luktar gott hemma.
Lagat en jätte god paj och lyssnat på bra musik.
Sen satt jag på balkongen vid mina nya möbler och drack te och bläddrade i H&Ms tidning och solen värmde mig.
Ordnade naglarna,bara njutigt av min ledighet och tänkt på hur mycket jag tycker om att umgås med mig själv.
Blir lycklig när jag tänker på hur mycket pengar jag har tjänat under dom här dagarna och känner mig duktig.

Ikväll blir det film och min alldeles egen säng, hurra! / Alex



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela