Nudel life

Publicerad 2011-04-17 19:57:11 i Allmänt,

Idag är det jobb igen efter gårdagens ledighet.
Lärt mig mycket och jag ska ha Bertilchatten imorgon.
Idag har jag tagit fram frågor tills både idag och imorgon, dom är sylvassa.
Man blir allmänbildad iallafall.
Alla i vårat team är sjuka, det är svårt att inte smittas när man sitter i en orkan av hosta och basiller.
Jag känner att jag har lite ont i halsen men har ingen feber som dom andra.
Det är ett hårt liv här på Malta! Folk festar lika hårt fast dom är sjuka.

Jag kan berätta lite om mina kollegor!

Fredrik: Han badar varje morgon för han gillar inte att dusha och när det känns som det regnar på honom.
Rebecca:En riktig livsnjutare och tar saker och ting lite som dom kommer.
Denniz: Har en dröm att bli oddsättare men hans mamma städar fortfarande hans rum.
Sabina: Väldigt saklig och har ett minne för detaljer.
Sofie: Har ett otroligt minne och det pågår en tävling här på kontoret mellan henne och Denniz.
Vem av dom som kan lära sig alla namnsdagar from Juni, det är 5 dagar kvar.
Jannicke: Väldigt sprallig och rolig, rapp i käften och från Norge.
Martin: Skåning..

Idag på lunchen gick vi till ett ställe som heter Café Jubilee.
Jätte fint!! Det ser ut som Alice i Underlandet där inne.
Som har tavlor längst hela väggarna och har limmat fast stolar och bord även i taket.
Dom har även en barnvagn och en gammal cykel i taket.
Där är mitt nya ställe, jag älskar det!!!!

Jag längtar hem till min säng.
Till min bok,min skrivbok och jag kanske hinner avnjuta en kopp te på terassen innan jag blir för trött.
Jag har kommit över pizzemannen flörten och idag köpte jag 2 bitar och fortsätter att lägga på mig.
Det är så härligt när man börjar trösta sig själv med " Ja men i Afrika är det fint och vara tjock"

Jag tycker om livet!
Och jag tycker om att det finns apelsin och citronträd här.
Det är så fantastiskt allting och unikt.

Igår va det lite folk från jobbet hemma hos oss, det va jätte trevligt.
Sofie och Fredik skulle in till St Juliens och jag stod med kavajen på men ångrade mig och kröp ner under mitt nya täcke och sov hur gott som helst. Har jag blivigt vuxen?

I fredags däremot! Då va jag på the klozet, tog taxi in och träffade folk där.
Och när jag var lite uttråkad så blev jag vän med vakten på strippklubben som är på andra sidan gatan?
Han va iallafall jätte trevlig och ska visa mig runt här på Malta.
Han gav mig också viktig information om att vara homosexuell på Malta.
Homofobin är hög här och det är vanligt att man umgås i speciella kretsar.
Dom yngre verkar vara med mottagliga för det och iom att dom är väldigt troende här så är det inte oväntat.
Däremot är statistiken för hatbrott lika låg som andra brott här.
lite live and let live på den kanske?

Det är kristna budskap överallt och jag tycker att det är ganska vackert och mysigt.
Det står massa budord och budskap i bussarna.

Det står iof också meningar som same shit, diffrent day.
Och No smoking när busschaffisen sitter och röker medans han räknar mynt.

Café Jubilee







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela