Malta

Publicerad 2011-04-07 19:49:52 i Allmänt,

Traffade T for forsta gangen pa 4 manader, konstig kansla.
Det kandes inte som om nagon tid alls hade gatt nar vi sags.

Spenderade en stund pa dagen pa kvinnfolk,sen hos Ann-Louise och vidare mot centralen for att mota Jessica. 
Hade stad och flyttfest! med Julia,Jessica och Elin.
Jessica och Elin sov hos mig, det var jatte mysigt.
Vi gick ner till hotellet och tog en ol.
Mina sista dagar innan flytten har varit fabulosa och jag kanner mig verkligen alskad.

Jag flyttade ut i onsdags.
Och Kent hjalpte mig att bara kartongerna till taget.
Fick rabatt pa taxin som trodde att jag var Elisabeth Salander nar jag sa vad jag skulle jobba med.
Dagen spenderade jag hemma hos familjen och mamma hade lagat god mat och tarta.
Igar var jag med tjejerna i skolan hela dagen innan jag gick mot taget.

Jag borjade resa igar eftermiddag mot stockholm.
Spenderade nagra timmars somn  hos Lena i hennes fantastiska lagenhet mitt i stan,bara 10 minuter fran centralen. Fick en jatte fin resedagbok av Lena! Jag kanner sanna otroliga manniskor! Dar sitter jag i mina vanliga klader och har intressanta diskutioner med vd:n for dom stora elbolagen i Sverige i hennes fantastiska lagenhet och som sager att jag ar fantastisk!Mitt flyg gick 06.30 imorse  och jag hade ingen aning om vad som vantade mig.Jag satt klistrad mot rutan med ont i magen nar jag var vaken men sov for det mesta.
Val framme blev jag hamtad med taxi som korde mig hela vagen till hotellet.

Det ar sommarblommor har och det sitter sma kanariefaglar och kvittrar utanfor affaren.
Solen lyser starkt och jag tittar ut over havet som ar fullt med olika batar.
Jag checkar in och lamnar mitt bagage innan jag ger mig ut pa upptacksfard.
Gar langst hamnen och tittar ut over det turkosa havet och tankar att jag faktiskt bor har.
Nar folk stoppar mig som turist ler jag och sager,No thanks i live here its ok, have a nice day!
Efter att jag letat reda pa kontoret som jag ska infinna mig pa imorgon sa gick jag ner och la mig vid vattnet och kollade pa bebisfiskar och malar. Jag somnade dar medans solen varmde mig, antligen tanker jag.
Sen gick jag och at for forsta gangen pa dagen innan jag begav mig tillbaka pa hotellet.

Jag kanner mig sa fri och jag kanner mig trygg.
Som om jag nastan horde hemma har i solen.

Jag traffade en kille nar jag fragade om vagen, som bjod mig pa raegge fest pa en bat ikvall.
Men jag ar trott och ser fram emot somnen och tystaden.
Att fa krypa in i min egen bubbla och bara andas lite dar i morkret innan allt borjar.
jag har tagit jatte mycket fina kort som jag onskar att jag kunde lagga ut men jag har inte internet pa rummet och anvander inte min egen dator som ni sakert forstar,men sa fort jag kan kommer bilder.
Tack for spotifypremium!! Jag kan lyssna pa bra musik offline iallafall.
Jag ar trott och ska smita tillbaka pa mitt rum men jag ar anda sugen pa en liten promenad och nagot att ata.
Kanske inte liten ol? Nu ar jag har, jag gjorde det och det ar pa riktigt. / Alex



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela