jmorru pranzu

Publicerad 2011-04-12 14:00:46 i Allmänt,

Precis när jag skulle gotta ner mig i kudden och ställa snozen kl 07.30 så står det mig att jag börjar 08!
Stänga på sig kläderna och springa. Jag förstår inte hur jag alltid hinner! Det är en gåva.
Det är verkligen riktigt sällan jag kommer sent och då är det kanske 5-10 minuter.

Vi kom precis in från lunchen och har suttit vid vattnet i solen.
Det ser ut som det är små neontetra i stim som simmar omkring i hamnen?

Imorgon och på torsdag är jag ledig!
Då ska jag sola och göra picknik med mig själv.
Och iom att jag började tidigt så betyder det att jag hinner med solen idag också.
Det går en båt från hamnen för 1.5 euro alltså ca 15 kr som tar en till Valetta, jag tror jag ska ta den imorgon.
Sen finns det en annan båt som heter Captain Morgan som gör dags utflykter till comino och the blue lagoon, det är en ö som ligger mellan Malta och Gozo och det är tydligen obeskrivligt vackert med riktigt turkost vatten, men det kostar runt 58 euro, men det är en hel dag med mat och fri dryck.
Min bror ska komma och hälsa på i Juni, då ska vi åka dit hade jag tänkt.

När jag upptäcker och hittar affärer så planerar jag alltid vilka jag ska ta med dit när dom kommer.
Ser fram emot att visa er Malta och saker som jag vet att ni skulle uppskatta.

Idag ska jag och Jennicke gå till gymmet, det ska bli skönt att träna.
Det är billigare här och jag tror att dom har fina gym, återkommer med den infon.
Men gymmet ska ligga på hotell Hilton.

Jag vågade inte gå upp på taket igår för restaurangen va stäng och då blir det så mörkt och kustligt där.
Lite som i en skräck film när man ser in igenom det runda fönstret  i köket.
Så är det väl alltid när det är platser som ska vara fyllda med folk men som är helt öde.

Men idag! Då är jag inne på skype nu när jag slutar tidigt.
Over and out.

Här är en bild från the blue lagoon
Det är hit vi ska Linus!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela