Brev till familjen

Publicerad 2011-04-09 13:00:19 i Allmänt,

Hej!
 
En liten hälsning från Malta!
Jag klarar mig bra och jag har det jätte fint på Malta.
Igår började jag på mitt jobb och alla land har sin lilla hörna,vi har en svensk och en norsk flagga på vårat bord.
jag umgås med svenskar och pratar svenska mest hela tiden änsålänge.
Det är en lång trappa upp bland husen i st julians med klubbar och barer längst hela trappan.
Det är varmt och runt 25 grader och jag blev mobbad igår för min vithet och att jag skulle bli en LOBSTER under säsongen. Det är så fantastiskt att jag gjorde det här, det kommer jag aldrig ångra.
Blått,tukost hav och solsken med små bebisfiskar som simmar vid hamnen runt båtarna.
Det är palmer och varma vindar. Malteserna är väldigt trevliga och frågar man om vägen så avbryter dom sina samtal och viftar med armar och bryter på Italienska. Det svåra är att det är vänstertrafik, jätte svårt att vänja sig och sen kör dom som galningar.Det är en sammanhållen grupp som hjälper varandra och umgås tom på fritiden. Jag har blivigt välmottagen och känner mig väldigt välkommen!
Ursäkta att jag inte har varit på skype men jag har inget internet på rummet, men så fort jag får ordning på den biten så ses vi i rutan och jag kanske kan ta med er på en liten promenad.
Jag och en annan tjej i vårat team ska kolla på lägenhet nästa vecka, bolaget har ett sammarbete med besedo.
Då kommer dom och hämtar upp en med bil och kör runt och visar upp lägenheterna och det är bara att välja.
Man måste vara snabb om man ser något man gillar, annars är det borta nästa dag.
Det kommer ordna sig fint för alla tar hand om varandra.
Det finna massa små söta ödlor som springer omkring på gatorna.
Denniz sa att han hade varit i parken häromdagen och matat dom?!
Man får däremot inte mata duvorna av någon anledning. Det finns små fiskebåtar överallt och dom är placerade mitt i vattnet? Det förstår jag inte heller? hur kommer man ut till båten om den är mitt i vattnet?
Som ni hör är det mycket att ta reda på här på Malta.
 
Jag saknar er och tänker på er hela tiden!
Önskar att ni kunde vara här med mig.
Snälla berätta för dom andra att jag mår bra och har det bra.
Jag har köpt ett malteiskt telefonkort idag också, som jag ska få igång.
Snart blir det lättare att ha kontakt.
 
Älskar er! Stora kramar från Alexandra

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-10 09:24:29

Vad underbart det låter!

Jag måste få ditt nr, vill prata med dig. Höra din röst.



Puss f

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela