jag är ingen manshatare.

Publicerad 2009-05-06 16:01:42 i Allmänt,

Att säga att man är manshatare för att man är feminist
Är som att säga att utläningar inte kan vara rasister
och att Homosexuella män är pedofiler.
Att kvinnor inte har hår på fittan.
Eller att man föds med kläder?

Feminism är en intellektuell och politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska jämställdhet med mannen. Jag tycker inte att kvinnan är bättre än mannen och jag tycker inte att mannen är bättre än kvinnan.
Jag är så trött på denna mansdominerande  värld! Och jag är så trött på dom olika könsrollerna!
Kvinnoförtryck  är en vardaglig term för medveten och omedveten sexism mot kvinnor, Det innebär också att kvinnan pgv sin könstillhörighet förväntas underställa sig mannen.
Det kan yttra sig i form av misshandel, våldtäkt, olaga frihetsberövnande eller andra former av fridskränkningar och sociala bestraffningar. Och jag tycker att som förälder har man ett viktigt ansvar för framtiden eftersom könsrollerna formar oss redan som barn.

Vi är döttrar, systrar, mammor, Fruar och så mycket mer.
Varför allt detta hat och varför den här orättvisan?!

Jag har fått nog!
Och vill blir respekterad och samma villkor och förutsättningar.
Jag vill ha rättvisa och det finns det många män där ute som också vill.
Och kalla mig inte manshatare för det är jag inte. 
Jag tänker gå med i kampen förjämställdhet!

              
     
                                      

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-07 11:25:41

Go alex :)

Postat av: Johnny

Publicerad 2009-05-07 19:42:41

Fight the power!! :-)

Postat av: alex

Publicerad 2009-05-07 20:29:25

Du med! ;)

Postat av: Johnny

Publicerad 2009-05-08 23:45:29

Yes I will do my best!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela