Solen

Publicerad 2009-03-11 16:08:14 i Allmänt,

               

Solen klappar din kind
Låt den ta över dina bekymmer ett litet tag
Känn hur ljuset väcker ditt frusna hjärta till liv.
vänd dina blad mot himlen.
Snart dansar vi i hamnen igen
Möt mig där.

           

Slutna vackra blad / av T

Jag har en blomma, en sällsynt blomma.
En blomma som är alldeles sin egen. 
Vi alla vet ju att det bästa blommor vet, är att bara stå och gunga i vinden.
Och vända sina blad mot solen. 
Det är just därför dem lever som farligast under vintern.
Dem syns inte. och hörs inte, men dem finns där ändå!
På sitt alldeles egna sätt. Jag ska ta hand om min blomma som om hon vore den sista på jorden.

Lysa upp henne 
Värma henne
Vattna henne 
Och vända henne mot det lilla solljus som finns nu om vintern

Och det bästa Bara sitta och beundra henne Och stryka hennes sköra och levande blad.
Och vi vet ju alla att även om blomman försvinner om vintern.
Så kommer hon någongång tillbaka 
Och bara står och gungar i vinden under sin sommarsol och ler. 

Kom varma lycka, kom Alexandra. slut dina blad jag ska värma dig 

andas ut dina tyngder
slut dina blad                                                 
jag ser dig och jag älskar dig


Jag älskar dig också!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-11 19:29:49

jätte fin blogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela