Filosofiskt sömning.

Publicerad 2009-06-03 00:18:59 i Allmänt,

Jag blev precis irriterad över en person som jag tidigare kände.
Varför blir vi människor så hjärntvättade?
Vi glömmer vilka vi är och våra egna åsikter.
Men när jag tänker efter så vad de det jag tyckte om med dig just då, Det va vad jag behövde.
Vilket jag förstår nu och inte då.
Eller så kanske jag har hjärntvättat mig själv med egna övertygelser?
Men jag minns fortfarande hur mycket jag älskade dig, och eftersom jag fortfarande minns det så starkt så finns det kvar.

I don´t trust human mind.

Förnekelser och tankar att övertyga sig själv.
Man lurar ingen så bra som just sig själv.
Och människor i ens närhet  påverkar ens moral, uppväxt, åsikter och känslor och beteenden.
Det är intressant vad det är som sparkar igång våra reaktioner och handlingar som får oss att fatta alla livets beslut.

Du och jag..
Vi har alla något gemensamt, Att vara människa.

Human mind
There is No place to hide.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela