Dagdrömmar

Publicerad 2009-06-17 22:05:01 i Allmänt,

Dricker vin ut mitt svarta vinglas och lyssnar på soundtracket till Amélie och slår bort tankarna.


Mitt ofödda barn ska heta Amélie och tillsammans ska vi vara som karaktären i filmen Starka, ensamma, kreativa, Omtänksamma och flyktiga.
Fulla av fantasi, ärliga och vackert tysta.
Se livet i varje blomma. Självklart kommer det aldrig att bli så.


Stackars min mamma om hon förväntade sig det av mig, Jag fick ju inte ens naturligt blont hår med lockar? Istället kom jag ut med svart rakt hår som satt på ett skrynkligt ansikte och mitt första rebelliska skrik ekade ut i korridoren.


Jag va faktiskt ett väldigt vackert barn, Tills jag kom upp i tonåren och fick små knoppar till bröst som sticker ut i skolkatalogen. Och sen fick jag finnar och flötigt hår och jag luktade svett som alla andra tonåringar.


Jag va väldigt arg när jag va tonåring, Och hon kommer förmodligen vara lika arg som mig.
Jag ska låta henne skrika tills lungorna gör ont sedan när hon faller i gråt så ska jag sätta mig på golvet brevid henne och lyfta henne i mitt knä och klappa henne över håret och hennes tårar fuktar min hals och jag ska viska att jag alltid ska älska henne vem hon än är och vad hon än gör.

Självklart kommer det säkert inte bli så heller, Jag kommer säkert vara lika hatad som resten av alla kvävande föräldrar men när hon vill ska jag vara där och prata med henne igenom hennes dörr där det sitter hotfulla meddelanden om att beträda området, Så ska jag göra det.

Och jag ska smyga iväg till affären och köpa bindor och tamponger med henne och kanske gravidetets test, Det där har alltid min mamma varit bra på.

Och jag ska gå i sunkiga fula kläder för att dina ska vara snygga.

Jag ska hämta dig mitt i natten  och gråta av oro samtidigt som jag håller upp ditt hår när du spyr upp din första alkohol.
Förmodligen kommer du göra det hos en kompis som du sover över hos när du egentligen är på fest men innerst inne ska du veta att jag finns när du behöver mig, Alltid.

Jag kommer säkert vara överbeskyddande och ha stor brist på förståelse,fast egentligen så förstår jag precis. Men jag förnekar att du är stor för att jag fortfarande ser dig utan tröja nersmetad av jordgubbar och grädde och bara 2 små tänder som trängt igenom tandköttet.


Jag har börjat tänka på det allt oftare.


Thérese vill inte ha barn

Kommentarer

Postat av: Fru T

Publicerad 2009-06-18 12:40:42

Inte idag. Men i morgon.

Postat av: Fru T

Publicerad 2009-06-18 12:56:14

Inte idag. Men i morgon.

Låta dagdrömmarna bli våran verklighet.

Låta svårigheterna bli våran lycka.

Kanske inte idag. Men i morgon.

Med dig.

<3

Postat av: Fröken A

Publicerad 2009-06-18 13:12:44

Postat av: Fröken A

Publicerad 2009-06-18 13:12:58

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-06-23 17:27:28

Du är hur fin som helst. Om jag dör i morgon, hoppas jag att jag kan få återfödas som din unge. Men då vill jag ha en snopp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela