En fin dag

Publicerad 2009-07-12 22:52:12 i Allmänt,

Idag har jag cyklat hela vägen ut till möndal, Ätit Pizza. Tittat på film och spelat fotboll med min pappa och mina bröder.
På vägen ut stannade jag på Franks vid korsvägen och fikade med Amanda och hennes kompis.
Det va trevligt och när hon skulle vidare till Liseberg och jobba så cyklade jag vidare.
Sedan  cyklade jag tillbaka hela vägen hem och jag trampade så fort att det kändes som jag flög fram igenom staden, Människorna swishade förbi mig och jag kände vinden emot min kropp samtidigt som en tant skriker efter mig att jag ska cykla på rätt sida av vägen men jag fortsätter och lämnar henne långt bakom mig.
Jag kunde inte låta bli att svänga in till hamnen, satte mig på en blå bänk Gullbergskajen och myggen surrade omkring mig samtidigt som solens sista strålar träffade mig i mitt nya fina ljusgula Linne.
Och dom gamla båtarna stod kvar och vissa hade sjunkit till botten andra hade försvunnit och ersatts med nya vrak.

Nu är klockan 22.45 och min kropp är trött ,jag känner mig lung och  nöjd med min dag.
Speciellt efter att pappa kallade mig sin tjej med ett berömmande tonläge. Han gav mig en extra kram innan jag skulle åka vidare och sa att han älskade mig. Lycka på ett oförklarligt sätt.

Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela