Vi hade iallfall tur med vädret igen

Publicerad 2009-02-08 16:18:22 i Allmänt,

efter att råttorna tuggat sönder min favorit filt
Perry vält ner min ängel som jag fick av zagah från fönsterbrädan så den gick sönder
och mitt bankomatkort gått upp i rök.
och jag hade bara jätte obekväma trosor och försmå strumpor kvar i lådan eftersom tvättnyckeln också har gått upp i rök.

så gick Jag, Therese och Janni på bio  vi har såg (vi hade iallafall tur med vädret igen)
 Vi höll på att skratta ihjäl oss i första filmen men tvåan handlade mest om dödsångest.
När har en dålig dag ska man gå på bio och ha roligt så handlar filmen om dödsångest, livets komik.
Det är fan då det är som roligast!
vi skrattade nästa tiden men alla andra skrattade EN GÅNG! och det va när en giraff spydde i bilen!!!!?? och dåskrattadeinte vi haha men ettan va mycket bättre tvåan va mest sorlig.våran missförstådda Gösta <3




jag har tänkt på en sak.
Varför börjar folk engegerna sig och ge och se, när en människa ska dö?
om man aldrig har gjort det innan så behöver man väl ändå inte göra de sen heller.
Jag hade inte velat ha massa ovärdiga människor runt mig om jag skulle dö, bara för att jag skulle bli glad eller att alla skulle få lätta sina hjärtan från dåligt samvete, det hade bara gjort mig irriterad och fått mig att dö ännu snabbare!
är det när nån ska dö som man ska bry sig? varför kan man inte uppskatta och älska varandra  vardagen?
och sluta ta varandra och sin omgivning förgivet! Jag tycker faktiskt att det är sorligt och ser inte det fina i det alls.
stå ut med en människa som man egentligen inte tycker om bara för att den ska dö?

Och en annan sak jag har tänkt på, det är att när någon dör så är alla plötsigt bästa vän med den.
Eller kände den jätte bra och stod varandra jätte nära bara för att man gick på dagis tillsammans när man va sex år och aldrig pratade med varandra efter det  eller för att man va i samma kurs och sammarbetade en lektion. DEAR GOD! Jag kan inte skriva om det mer för jag blir bara arg, jag hade absolut inte velat att folk jag inte kände blev bästa vänner med mig när jag va död! bara för att ha något att prata om, jag hade bara skrattat från ovan eller nedan.

Snart kommer Linus och hans woman, hoppas hoppas hoppas att hon är en älskvärd person!

Jag längtar efter mormor och farfar!

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela