Förändring

Publicerad 2009-04-06 14:21:55 i Allmänt,

Förändring är svårare än va det låter.
Det borde ha ett  mycket mer komplicerat namn.
Det låter så lätt ( Förändring)
Jag vill förändras, Men jag vet inte riktigt vad det är jag vill uppnå.
Jag vill vara ödmjuk, snäll och omtänksam.
Jag vill sudda bort den där jobbiga stoltheten som inte har hjälpt mig någonstans.
Att säga förlåt när jag vet att jag har gjort fel, Det är också svårt (Förlåt)
Då glömmer jag hellre och hoppas att det går bättre nästa gång och gången efter det.
Jag vill känna mer sympati och  Empati.
Jag vill orka mer, vara flitig och göra människor omkring mig stolta.
Att inte bry sig om vad andra tycker, Det är en sak att mena det och en annan sak att säga det.
Förändrig.. ja det är verkligen svårt.
Ett livslångt arbete som aldrig tar slut.
Samtidigt som det är svårt att förändras när man egentligen inte riktigt vet vem man är.
Man vet bara hur alla andra vill att man ska vara, Hur hittar man en bra balans?
Jag vill ha mer tålamod och vara rättvis, ärlig och sudda bort det elaka.

Jag vill vara bättre på att förklara mina känslor och inte vara lika impulsiv i mitt humör.
Ena sekunden menar jag verkligen det jag säger och i den andra gör jag det absout inte.
Jag vill hålla tillbaka allt det där onödiga.
Jag kanske blir skrämd av att ni, mina närmaste som jag verkligen älskar ser mitt riktiga jag och att jag inte har lärt mig att tycka om mig själv. Det finns ingenting att glömma sig bakom bara hårda ord.
Det är  jobbigt när alla andra vet hur man är när man inte har en aning om det själv.

Jag ska förändras.
Förlåt 

Kommentarer

Postat av: Johnny

Publicerad 2009-04-06 22:23:38

Förändring är nog det som skrämmer människan mest,?

Något nytt/okänt är svårt att förhålla sig till, förändring skapar mycket problem för det gör nog alla människor osäkra. Rasism, fördommar mm, tror jag kommer ur okunskap/förändring. När man upplever det vet man inte hur man skall bemöta förändringen, generelt tror jag människan, sluter sig och blir misstänksam eller till och med aggresiv. Helt klar ngn försvars mekanism. Ödmjukhet, eftertänksamhet och att behärska sig är kanske bra? Jag är ABSOLUT inte den som agerar rätt i alla lägen det vill jag värkligen understryka!!

Som du sa; "lätt att säga, svårt att göra" känner så väl igen mig själv även i detta, så kommer ångesten efteråt.



(Du kan aldrig hindra olyckans fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt huvud)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mig,hon som var mig och hon som ska bli mig. Det är inte 100% rättstavat i bloggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela